![]() |
Hlavní stránka |
Škola |
Doprava |
Táboření a kluby |
Reportáže |
Fotografie |
Témata |
Ostatní |
Rozcestník |
Ke stažení |
Sázky |
Návštěvní kniha |
Kalendář |
Kontakt |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() Čejč odbočka (odbočka) |
Čejč odbočka byla odbočka ležící na železničních tratích Hodonín–Zaječí a Čejč–Ždánice, ve které se obě trati rozdělovaly. S postupným rušením dráhy do Ždánic od 90. let 20. století byla odbočka změněna nejprve na „odbočení ve stanici nebo v jiném DVM“ a posléze pouze na dopravní bod „Čejč výhybka č. 101“. V roce 2022 tato výhybka, od vlastní stanice Čejč vzdálená asi 1,2 km, stále existovala jako technické propojení s místní drahou Čejč – Uhřice u Kyjova.
HistorieOdbočka Čejč se stala v roce 1906 místem, kde se měla na místní dráhu Hodonín–Zaječí napojit nově budovaná železice do Ždánic. Ačkoliv nově budovaná trať měla formálně vycházet z Čejče, jejích prvních 1240 m bylo tímto způsobem z úsporných důvodů vedeno po dráze ze Zaječí. Tím ovšem vznikla potřeba zajistit bezpečnou jízdu vlaků ve všech třech směrech a tak jižně od bývalého rybníka Smraďáku vznikla víceméně v pustině nová dopravna. Osud odbočky byl pevně spojený s osudem dráhy do Ždánic. Osoboní doprava na dráze byla zastavena v roce 1998, nákladní pak zřejmě před rokem 2010. Budova odbočky byla neobsazená určitě již před rokem 2007, po tomto datu byla budova srovnána se zemí a na místě zůstala pouze dálkově ovládaná výhybka č. 101 a trojice návěstidel. PopisVýhybka č. 101 se nachází mimo zástavbu obce v obtížně přístupném terénu obklopeném poli a ze severní strany též Čejčským potokem. Původní budova odbočky (vybudována zřejmě v rozmezí let 1906–1907) byla po roce 2007 zbourána a na místě tak zůstala pouze samotná dálkově ovládaná vyhýbka č. 101 a návěstidla L2a (od Čejče), ZS (od Kobylí) a KS (od Klobouk). Zdroje
Článek na dané téma si můžete přečíst rovněž na serveru Správným směrem.cz Článek ze dne 16. 8. 2022 byl naposledy upraven dne 16. 8. 2022 a zobrazen celkem 20398×, naposledy dne 9. 10. 2025 v 0:39. |